-->

علي الناصية علي الناصية
random

آخر المواضيع

random
recent
جاري التحميل ...
recent

في حالة لو حسيت بالاصابة بفيروس كورونا ... ايه المفروض يتعمل؟؟؟؟؟؟؟

في حالة لاقدر الله حسيت بالاصابة بالفيروس او اشتبهت في حالة ايه اللي مفروض اعمل اي ؟؟؟؟؟؟؟

 1- خليك طبيعي خالث واهدي خالص الموضوع بسيط ان شاء الله واعتبره دور برد وهيعدي ( العامل النفسي ٧٠٪؜ من العلاج ).
 2) اعزل نفسك في اوضة لوحدك ومتخليش حد يدخل او يخرج من عندك عشان تحافظ علي بيتك واهل بيتك.
 3) إلبس كمامة فورا وحاول تخليهم في البيت يعقموا كل شيء (بخاخة مياة وعليها مقدار فنجان قهوه كلور) ويعقموا البيت كله باستمرار .
4)استريح في السرير كام يوم يابطل وخلي الاكل اللي بيدخلك عبارة عن خضروات بكل أنواعها وسوائل دافية وكمادات وخوافض للحرارة اللي هي (باراسيتامول وبس ) زي البنادول وفيتامين سي وحاجه للكحة الناشفة.
5) ان شاء الله اسبوع بالكتير والحالة هتتحسن وتبقي زي الفل .. طيب في حالة الاعراض زادات وبدأت تحس ان النفس بقي اقصر وفي صعوبة في التنفس هنا نخلي حد يكلم مستشفي الحميات ( الخط الساخن 105 - 15335) وهم هيتصرفوا وان شاء الله الموضوع مايوصلش للصعوبة دي.

**ودلوقتي في اكتر من ١٣ شركة دلوقتي شغالين ع ادوية وامصال للفيروس منهم 6 شركات بدأوا التجارب علي المرضي يعني ان شاء الله علي مايو يكون العلاج متوفر في الاماكان اللي فيها إصابات ندعوا الله العلي القدير أن يرفع عنا البلاء والوباء وسيئ الاسقام


التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

تابعونا لتتوصل كل ما هو جديد

جميع الحقوق محفوظة

علي الناصية

2016